Over
Op dit moment is het nog ontzettend onder constructie, maar hier verschijnt een overzicht van wat ik deed, voor wie, hoe lang en met welk resultaat.
U begrijpt: alleen als u er wat aan heeft. Tenslotte heeft u meer aan informatie over mijn ervaring met below the line -campagnes, speech writing en evenementenorganisatie dan over mijn favoriete schrijver of de eetgewoontes van mijn zoon. Laten we het zakelijk houden. Vooralsnog.
Op z’n wervendst heeft u zo ongeveer het volgende aan mij:
Logisch denkende conceptmaker met verbeeldingskracht. Snelle, accurate schrijver met inzicht, overzicht en voorstellingsvermogen. Kan de essentie van een merk in één woord verbeelden en maakt een soepel-leesbare brochure van 96 pagina’s. Met een haast Darwiniaans instinct voor oorspronkelijke en karakteristieke schrijfstijlen. En een sterk gevoel voor de juiste invalshoek, toon en kleur van een tekst. Communiceert makkelijk in elke medium, met ervaring in televisie, radio, print, web, Direct Mail, Sales Promotion. ATL en BTL.
En in het Engels klink dat dan als volgt:
Logical, imaginative conceptualiser. Insightful, fast, accurate writer. Can write one word brand essences and 24-page brochures. Darwinian instinct for originating, defining, classifying species of style. Master of angle and tonality. Comfortable communicating in any media. Experience in TV, Radio, Poster, Web, DM, the whole mix.
Geleerd (nooit klaar)
1978-1985 Nederlandse taal- en letterkunde, Rijksuniversiteit Utrecht.
Kopstudie: massacommunicatie en PR.
1984-1986 Stagiair/medewerker afdeling PR en Pers bij de TROS.
Redactie en productie voor programmapromoties (voor pers,
publiek en relaties) en ledenwerfacties.
1992 doctoraalscriptie: ‘Public Television; a journalistic and factual research on the possibilities and restrictions of commercials on public television in The Netherlands, France, England, Germany and Italy’.
Oorspronkelijk een onderzoeksopdracht van communicatiegigant Dentsu, uit Tokio, Japan, die uitgroeide tot een vijftal boekwerken. De (Engelse) scriptie werd goedgekeurd door prof. dr. A. van der Meiden van de werkgroep Massacommunicatie en PR in Utrecht, en diens opvolger prof. J. Gröbel.
Gewerkt (nooit klaar)
2007-heden freelance copywriter, conceptontwikkelaar, adviseur.
2005-2007 communicatiemanager uitgeverij ThiemeMeulenhoff – BU
voorgezet onderwijs, Zutphen (onderdeel PCM).
2003-2005 freelance conceptontwikkelaar, communicatieadviseur,
copywriter, eindredacteur en docent. Voor onder meer IdtV
(i.o.v. Ministerie van Defensie), Playboy (Sanoma),
ThiemeMeulenhoff en Centrum voor Communicatie &
Journalistiek, Hogeschool Utrecht.
2002-2003 senior communicatieadviseur, conceptontwikkelaar,
copywriter HDtt Public Relations, Nijmegen. Werkte voor
GGZ, GITP, Kenniscentrum GOC, Nederlandse Spoorwegen.
2001-2002 En mij wijdend aan mijn vrijheid (Ida Gerhardt).
2000-2001 freelance communicatieadviseur, conceptontwikkelaar,
copywriter.
1989-2000 DGA/creatief directeur van Headline communication, bureau
voor reclame en PR, journalistiek, educatie en internet.
1986 oprichter Headline, tekst & concept, Amsterdam.
Ter gelegenheid van Headline’s verhuizing in 1995 verscheen Headline Handelsblad. Formaat: A0. Op de achterzijde een (vanzelfsprekend) grote plattegrond. Goed voor een DM-vermeldingvan PTT-Post. Art: Joost Hekkens. Voor informatie over papierformaten klik hier.
Activiteiten per branche
1. Fmcg;
2. Overheid, semi-overheid, not for profit;
3. Industrie – interne, b-to-b en b-to-c communicatie;
4. Zakelijke dienstverlening – financieel, sociaal-economisch, consultancy;
5. Trainingen – taal, communicatie, conceptontwikkeling, bladen maken;
6. Media, cultuur, reclame, toerisme;
7. Ander schrijfwerk: artikelen, interviews, reportages.
Een uitgebreide beschrijving vind je op de volgende pagina’s.